צילום נדל"ן ונכסים, וילות יוקרה ובתים פרטיים: כך עושים את זה בצורה המקצועית ביותר

אם תמונה אחת שווה אלף מילים – צילום מקצועי של נכסי יוקרה שווה מיליוני שקלים. אז איך עושים זאת נכון ומשיגים את התוצאות המיטביות כדי לשווק איכות ארכיטקטונית עילאית

אחד הגורמים החשובים ביותר בשיווק נדל"ן – ודאי בעידן השיווק האינטרנטי המקוון – הוא צילום מקצועי של הנכס. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר על צילום בתים שהם נכסי יוקרה, הנדרשים לחלון ראווה משוכלל ומרשים. צילום נדל"ן מקצועי יציג את הנכס בצורה הטובה והמושכת ביותר.

במקרה של פרויקטי יוקרה – אם זה וילות או בניינים רבי קומות, מלונות או צימרים יוקרתיים – צילום נכסים עולה כמה מדרגות של מקצוענות על פני "צילומי מתווכים" רגילים, בדרך להשגת תוצאות אמנותיות שעושות את המכירה היקרה לקלה יותר, ואת הנכס – לנחשק יותר.

צילום נכסים יוקרתיים חייב "למכור" את הנכס ללקוחות פוטנציאליים יש ליצור אהבה ופיתוי ממבט ראשון, שממנה הדרך להכנסת היד לכיס תהיה הרבה יותר קצרה. מחקרי שוק הוכיחו כי צילום נדל"ן מקצועי מוכר נכסי יוקרה ב-32% מהר יותר ובמחירים גבוהים יותר. אין פלא, משום שרוב מוחלט של הרוכשים הפוטנציאליים תופסים את התמונות כמרכיב החשוב ביותר בהחלטות הקנייה שלהם, הרבה יותר מאשר טקסטים. מתברר כי בעידן המכירות המקוונות של נכסים 20% מהרכישות נעשות לפי מראה עין בלבד. הדבר נכון במיוחד משום שתצלומים מקצועיים ברשת זוכים למעלה מ-100% יותר צפייה מאשר צילומים לא מקצועיים. חשיבות בחירה נבונה של צלם בתים מקצועי, עליה נפרט בהמשך, די מובנת אם כן.

צילום נכסי יוקרה ונדל"ן

מהו צילום אדריכלות?

צילום אדריכלות נועד לענות על שני מרכיבים: מכירת הנכס והצגת הנכס. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל צילום פשוט של נכס לא יעשה בהכרח את העבודה. לא כל זווית ותאורה מושכים את תשומת הלב כמו שצריך ולא מאירים את כל הזוויות האטרקטיביות של הנכס (התכונות החזקות שלו, או אם תרצו – הפרופיל החזק). מעבר לכך, נכס הוא לא רק המבנה עצמו אלא כל מה שסובב אותו: אווירה, סביבה, בני אדם, טבע, ואפילו בעלי חיים שמוסיפים לו נופך אנושי ורגשי המשפיעים בסופו של דבר, גם אם בתת-מודע, על הרכישה.

בין אם התצלום מופיע ברשת, במצגת, בחלון ראווה של מתווך או חברת בנייה/שיווק, ובין אם במסרים פרסומיים ברשת שלקוחות פוטנציאליים מקבלים – המלחמה על תשומת הלב של הלקוחות גדולה מאוד. כאן בא תפקידו של צלם אדריכלות שיספק את הצילום האיכותי שיאפשר ללכוד את תשומת הלב של הצרכן.

לאחר מכן באים הפרטים הקטנים של הנכס – הסלון, המטבח, הגינה עם בריכת השחייה, המלון המרהיב לאור שקיעה, בית המגורים החדשני על רקע הגנים שלידו, הנוף הנשקף מהדירות הגבוהות, הצימר הכפרי בטבע, או בית חוף על רקע הים – ודורשים מצלם עיצוב פנים ירידה לפרטים שישכנעו את הלקוח לבצע רכישה לאחר ש"התאהב" בנכס. במילים אחרות: הדרך להגיע לליבו של הלקוח היא לצייר לו את איכות החיים העתידית שלו.

מה מבצע צלם אדריכלות מקצועי?

בניגוד לצילום אקראי של נדל"ן, שיכול להילקח בכל מצלמה שהיא ובכל תנאי תאורה מן המוכן, צלם אדריכלות מקצועי המתמחה בנכסי יוקרה יקפיד על הכללים הבאים:

* מצלמות איכות: המצלמות היקרות והאיכותיות ביותר מבטיחות בידיים הנכונות תוצאות שמצדיקות את המחיר. צלם אדריכלות ועיצוב פנים ישתמש בכאלה משלבות צילום סטילס ווידאו.

* עדשות מתאימות לכל חלל: צלם עיצוב פנים חייב להצטייד בכל סוגי העדשות שיכולות להתאים לכל סוג נכס הדורש זווית צילום רחבה או צרה, מקרוב או ממרחק.

* הכנת הנכס המצולם: הצלם יסייר בנכס ויקבע לעצמו יומן צילומים, שלוקח בחשבון את האור בכל חדר במהלך היום ואת זוויות המצלמה הנכונות (ייתכן שיזדקק ליותר מיום צילומים אחד כדי למצות את כל האפשרויות); ניקוי הבית והסביבה מחפצים מיותרים; אם יש צורך – שימוש במעצב פנים כדי לחזק את החלל ולהפוך אותו לאלגנטי יותר; חיזוק תאורה מקצועי ושימוש ככל האפשר באור טבעי.

* אביזרים: חצובה כדי לייצב את המצלמה ולהבטיח את האיזון של הפריים; רחפן – צילום מגובה מספק ללקוחות תמונה של הסביבה שבה שוכן הנכס (חשוב מאוד במקרים של נכסי יוקרה ובתים באזורים מבוקשים, או במקרה שלגודל הנחלה והטבע סביב הנכס יש משמעות).

* צילום סביב השעון: כדי לתפוס כמה שיותר זוויות של הנכס בתאורות שונות, כדי לבחור את התוצאה הטובה ביותר. זה יכול לכלול גם צילומי לילה כשהנכס מואר היטב מבפנים או מסביבותיו ויוצר נופך רומנטי.

* לאחר הצילום: שיפור הצבעוניות והגוונים (ה"טמפרטורה") של התצלומים כדי לשוות להם מראה טבעי ומושך יותר; שיפור ההארה והחשיפה של הסצנה; חיתוך התמונה כדי להשיג אפקט מיטבי (למשל, חיתוך החוצה של פרטים מיותרים כדי לשוות לחלל המצולם שטח גדול יותר); הגברת החדות והדגשת הניגודיות; תיקוני פוטושופ; ועוד שיפורים שיהפכו את תצלום הנכס לאמנות של ממש. צילומי עיצוב פנים כוללים גם את החלק הזה, שנקרא עריכה, כולל הורדת פגמים מסוגים שונים ואלמנטים שיש בנכס שלא קשורים לעיצוב עצמו.

לצלם נכסי יוקרה עם המקצוענים

כאמור, ההבדל בין צילום מקצועי של נדל"ן, ובעיקר נכסי יוקרה, לבין צילום שגרתי שלהם יכול להיות ההבדל בין שמיים לארץ. בין אם מדובר בבתים פרטיים, וילות יוקרה, בניין מגורים יוקרתי, מבנה עתיק לשימור, חדרי מלון והמתקנים בו, צימר יוקרתי, נכסי Airbnb, חנויות יוקרה, ועוד – איכות הצילום קריטית כשרוצים להנגיש אותו ללקוחות.

צילום יוקרה דורש השקעה נכבדת בתחקיר של צלם נכסים, בהכנת הנכס, בתאורה ואולי גם בעיצוב פנים. מסיבה זו צילום נדל"ן מקצועי דורש התמסרות וזמן כאמנות בכל מובן.

מקס דופלי – צלם בתים מקצועי, צלם אדריכלות ועיצוב פנים, בעל ניסיון עשיר של יותר מעשור שנים – משכלל ללא הרף את אמנותו המקצועית. כמי שלמד מדעי המחשב ומדעי המוח לתואר שני – שני העולמות הללו מספקים לו הבנה מעמיקה אופן שבו אנשים תופסים גירויים חזותיים, לשילובי אור וצל, צבעים, קומפוזיציות ואלמנטים במרחב, ובמקביל – הבנה ויכולת יישום של הטכנולוגיות והציוד המתקדמים ביותר.

לדברי דופלי, "כדי שאוכל להבין היטב את צורכי האדריכלים ומעצבי הפנים שאיתם אני עובד, ולספק תמונות שיאפשרו להם לשווק את עבודותיהם באופן המיטבי, הרחבתי את ההתמחות שלי גם ללימודי שיווק. כמי שמקפיד על הפרטים הקטנים ביותר ביום הצילומים, אני חותר לביצוע מושלם של העבודה בכל צילום, ובהתאם גם מקפיד על שימוש בעדשות של אדריכלות. לצד הקפדה על הערכים העסקיים שלי: יסודיות, כנות וחריצות ותכנון לוח זמנים מוקפד תוך חיבור בין אמנות לאדריכלות."

אז אם גם אתם רוצים להבטיח את השיווק המיטבי של הנכס שלכם באמצעות צילומים אמנותיים מקצועיים ללא פשרות, ולהשקיע בכך את המשאבים הנדרשים – מקס דופלי ישמח לייעץ ולכוון, ולהבטיח פתרון מיטבי לדרישותיכם. טל' 053-2421220

צילום צימרים

קרדיט:Pexels Thanhhoa Tran